مجتمع فناوری دانشگاه صنعتی شریف

cropped-sharif-logo-png-transparent-2
۱۴۰۲/۱۲/۲۸

دفتر خدمات فناوری سامانه های رانش، حسگری و اندازه گیری هوشمند شریف

اطلاعات واحد
مدیر دکتر مهران جاهد
اعضای هیئت موسس دکتر مهران جاهد
تلفن 02166165937
آدرس تهران، خیابان آزادی، دانشگاه صنعتی شریف، مجنمع فناوری
وبسایت -
ایمیل jahed@sharif.edu
کد qr

معرفی:

با توجه به نیاز روز افزون بکارگیری فناوری های نو در پایش و برآورد هوشمند عملکرد سامانه های پیچیده ی صنعتی و محیط های سخت ، فناوری های چند وجهی و تلفیقی حسگری و اندازه گیری هوشمند در دستور کار خدمات بازرسی های فنی پیشرفته قرار گرفته است. دفتر خدمات فناوری سامانه های رانشی، حسگری و اندازه گیری هوشمند با تمرکز کاربردهای مبتنی بر پایش بر خطر داده های حسگری به ویژه در ساختارهایی که نیاز به تحلیل متمرکز و هدفمند ساختارهای مبتنی بر رانش دارند، تاسیس شده است. در این راستا روند اندازه گیری تلفیقی سامانه های برداشت داده های فیزیکی و محیطی، مغناطیسی، الکترونیکی، نوری و ارتعاشی انجام می پذیرد و از جمله برای هدایت سامانه های رانشی و براورد اشکالات و عیوب مورد نظر به کار می آید.

معرفی حوزه های کاری و توانمندی ها:

  • برداشت بر خط داده ها از سامانه های نیازمند پایش داده های حسگری مانند ساختارهای مورد استفاده در بازرسی خطوط انتقال مایعات و گازها، همچنین زیر ساختهای مبتنی بر رانش و کنترل مستقل خود رانهای هوشمند و براورد پیوسته ی مشخصه های کارکردی و گزارش های تحلیلی از اشکالات و پالش های مربوطه می شود.

معرفی محصوولات و پروژها:

  • از نخستین کاربردهای اینگونه سامانه ها، ساختارهای خود ران هوشمند و رانش الکترونیکی است که با برداشت داده های حسگری محیطی، فیزیکی و موانع و همچنین نشانه های زیستی فرد در صورت نیاز قابلیت کنترل تطبیقی ان ساختار را خواهد داشت. همچنین برداشت اشکالات و عیوب خطوط انتقال مایعات و گازها بصورت پیوسته با رعایت استاندارد های مربوطه در تلفیق بهینه ی تجهیزات نو اورانه سخت افزاری  و نرم افزارهای مبتنی بر یادگیری ماشین مد نظر است