مجتمع فناوری دانشگاه صنعتی شریف

cropped-sharif-logo-png-transparent-2
۱۴۰۳/۰۲/۰۳

حضور هیأتی عالی‌رتبه از دانشگاه سبانچی ترکیه در دانشگاه صنعتی شریف و بازدید از مجتمع خدمات فناوری


رئیس و معاون دانشگاه سبانچی ترکیه ضمن حضور در دانشگاه صنعتی شریف در زمینه گسترش همکاری‌ها با مسئولین این دانشگاه به مذاکره پرداختند.

به گزارش روابط عمومی، شنبه ۲۳ آذرماه دکتر لبلبیجی، رئیس دانشگاه سبانچی به همراه دکتر گونری، معاون آموزشی این دانشگاه از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه بازدید داشتند و از نزدیک با مراکز و دفاتر موجود در این مجتمع آشنا شدند.
پس از آن در جلسه‌ای که در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه، دکتر سیم‌چی، مدیر امور بین‌الملل، دکتر وثوقی، مدیر تحصیلات تکمیلی، دکتر خوئی، معاون پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه و دکتر فردمنش و دکتر خلج از دانشکده مهندسی برق به میزبانی این هیأت پرداختند. در این جلسه با توجه به‌ظرفیت‌های بالای دو دانشگاه بالأخص در حوزه مهندسی و علوم پایه، طرفین نسبت به ایجاد و گسترش همکاری‌ها ابراز علاقه‌مندی کردند.
برنامه‌های تبادل استاد و دانشجو و تعریف پروژه‌های مشترک در حوزه‌های مورد علاقه طرفین از اهم مباحث مطرح‌ شده در این جلسه بود. در نهایت تفاهم‌نامه همکاری میان دو دانشگاه امضا شد. گسترش همکاری‌های علمی در محورهای فوق از مواردی بود که در این تفاهم نامه مورد تأکید قرار گرفته است.
بعد از این جلسه، دکتر لبلبیجی در حضور اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه به ارائه یک سخنرانی با عنوان «فرصت‌های پژوهشی در دانشگاه‌های ترکیه» پرداختند.

شایان ذکر است که دانشگاه سبانچی یک دانشگاه جوان در کشور ترکیه است که مطابق نظام رتبه بندی تایمز ۲۰۱۹ در جایگاه نخست ترکیه و جایگاه ۴۸ جهان درمیان دانشگاه‌های جوان ایستاده است. دانشگاه صنعتی شریف هم اکنون با ۱۰ دانشگاه از کشور ترکیه تفاهم ‌نامه همکاری امضا کرده است که ۷ عدد از آن‌ها در قالب پروژه های مشترک و برنامه‌های تبادل استاد و دانشجو عملیاتی سازی شده  است.