مجتمع فناوری دانشگاه صنعتی شریف

cropped-sharif-logo-png-transparent-2
۱۴۰۳/۰۲/۰۷

بازدید اعضاء وزارت آموزش عالی آفریقای جنوبی از دانشگاه صنعتی شریف و مجتمع خدمات فناوری دانشگاه


به گزارش روابط عمومی، در روز یکشنبه ۲۶ خردادماه، دکتر قالب جوپی معاون بین الملل وزارت آموزش عالی آفریقای جنوبی در رأس هیاتی عالی‌رتبه از وزارت مذکور و سفارت آفریقای جنوبی در تهران از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کرد، و دکتر رشتچیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر سیم‌چی، مدیر امور بین‌الملل، دکتر هرمزی‌نژاد، مدیر امور پژوهشی، دکتر جاهد، مدیر دانشجویان بین‌الملل،دکتر عسکری، استاد دانشکده مواد و نماینده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به میزبانی این هیأت پرداختند.
پس از معرفی دانشگاه صنعتی شریف و دستاوردهای آن توسط دکتر سیم‌چی، طرفین به مذاکره در خصوص گسترش همکاری‌ها پرداختند. پروژه‌های مشترک روی حوزه‌های مورد علاقه طرفین از جمله صنایع معدنی و نانوتکنولوژی از محورهای مذاکره میان طرفین بود که در زمینه صنایع معدنی مقرر شد طرف آفریقایی موسسه یا موسسات هدف را در آفریقا شناسایی کند و به دانشگاه صنعتی شریف معرفی نماید. برنامه‌های جابه‌جایی اساتید و دانشجویان میان دانشگاه شریف و دانشگاه‌های برجسته آفریقای جنوبی نیز از دیگر موارد مورد علاقه طرفین در این جلسه بود.
پس از این جلسه این هیأت بازدیدی از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه داشت و از نزدیک با دفاتر و مراکز خدمات فناوری مستقر در این مجتمع و خدمات ارائه شده آن‌ها آشنا شدند.
گفتنی است که دانشگاه صنعتی شریف هم‌اکنون تعدادی همکاری پژوهشی فعال با مراکز پژوهشی آفریقای جنوبی بالاخص در حوزه نانوتکنولوژی دارد.