مجتمع فناوری دانشگاه صنعتی شریف

cropped-sharif-logo-png-transparent-2
۱۴۰۳/۰۵/۰۶

حضور مدیر علمی دانشگاه کوفه در دانشگاه صنعتی شریف و مجتمع خدمات فناوری دانشگاه


دکتر عباس طالب الهدابی، مدیر امور علمی دانشگاه کوفه عراق ضمن حضور در دانشگاه صنعتی شریف در زمینه عملیاتی سازی تفاهم نامه میان دو دانشگاه به مذاکره پرداخت.

 به گزارش روابط عمومی، روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه دکتر عباس الهدابی، مدیر امور علمی دانشگاه کوفه عراق ضمن حضور در دانشگاه صنعتی شریف با دکتر مختاری، مدیر ارتباط با صنعت و دکتر جاهد، مدیر دانشجویان بین الملل دیدار داشت. در این جلسه که در دفتر امور بین‌الملل دانشگاه برگزار شد، عملیاتی سازی تفاهم نامه منعقدشده میان دو دانشگاه در سال گذشته مورد مذاکره قرار گرفت. به طور خاص دکتر الهدابی در زمینه همکاری دو دانشگاه برای ایجاد تسهیلات کارآفرینی، ارتباط با صنعت و اشتغال در دانشگاه کوفه ابراز علاقه کرد. به گفته وی، از سال گذشته دانشگاه کوفه آغاز به ارائه خدمات مرتبط با تجاری سازی ایده‌ها و کارآفرینی برای دانشجویان این دانشگاه نموده است و امیدوار است با همکاری و الگوبرداری از دانشگاه صنعتی شریف بتواند در مسیر یک دانشگاه کارآفرین قرار گیرد. طرفین همچنین در زمینه مواردی چون ارائه دوره های کارآموزی و دوره های آموزشی کوتاه مدت به دانشجویان دانشگاه کوفه به بحث و گفتگو پرداختند.
در نهایت مقرر شد تا پس از بررسی دقیق‌تر پیشنهادهای رد و بدل شده، در بازدید بعدی دانشگاه کوفه از دانشگاه صنعتی شریف در پاییز آینده، این توافقات عملیاتی‌سازی شود. پس از این جلسه دکتر الهدابی بازدیدی از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه داشتند و از نزدیک با مراکز و دفاتر این مجتمع آشنا شد.
شایان ذکر است که همکاری با دانشگاه‌های کشورهای منطقه در قالب ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و جذب دانشجو از اولویت های روابط بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف است.