“استارتاپ شیک شیم” یکی دیگر از استارتاپهای نوپای دانشگاه صنعتی شریف است که با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل سلیقه و نیازهای افراد به آنها مناسبترین لباس و استایل را پیشنهاد میدهد.
به گزارش روابط عمومی؛ شیکشیم، یکی از استارتاپهای مستقر در دانشگاه صنعتی شریف است، که به تازگی توانسته از هوش مصنوعی در تحلیل سلیقه و نیازهای لباس افراد استفاده کند. بر این اساس، هوش مصنوعی استارتاپ شیکشیم به کاربران استایل و لباسهایی را پیشنهاد میدهد که مطابق با سلیقه و نیاز کاربران است.
مجتبی زاهدیان دانش آموختهی رشتهی فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف در خصوص این استارتاپ میگوید: شیکشیم یک مشاور و استایلیست شخصی است که از یک موتور جستوجو در فروشگاههای آنلاین لباس، بهره میگیرد و به صورت مختلف با طبقهبندی دادههای جمعآوری از فروشگاههای آنلاین، مشخصات لباسهای موجود مانند: رنگ، طرح، نوع، قیمت و سایر موارد جمعآوری میکند.
سیستم هوش مصنوعی شیکشیم، سلیقه کاربران را براساس رفتاری که دارند، تحلیل میکند. در این تحلیل مشخص میکند که کدام یک از لباسها با خواستهی کاربران انطباق بیشتری دارد. در صورت تمایل به خرید، شیکشیم کاربران به سایت فروشنده آن لباس منتقل میکند.
وی افزود: علاوه بر پیشنهاد لباس، شیکشیم از یک موتور جستوجو دیگری استفاده میکند که صفحات مربوط به مد و فشن اینستاگرام را جمعآوری و با تحلیل اطلاعات آنها، مولفههایی مانند مد، حجاب، قد، وزن و… را شناسایی میکند. براساس تحلیلهایی که روی کاربران به عمل آمده، استایلها به کاربران پیشنهاد داده میشود. همچنین این امکان نیز فراهم شدهاست تا لباسهایی که به یک استایل مربوط میشود، ذیل همان استایل از فروشگاههای مربوطه به کاربران پیشنهاد داده میشود. به این ترتیب کاربران میتوانند مطابق سلیقه خود، لباسهای استایل مورد علاقهشان را پیدا کنند.
این دانش آموختهی دانشگاه شریف یادآور شد؛ مشاوره گرفتن از شیکشیم تا ابد رایگان است و در حال حاضر این سرویس برای بانوان فعال است. علاقهمندان میتوانند به آدرس www.shikshim.com رفته و در سایت ثبتنام کنند.