مجتمع فناوری دانشگاه صنعتی شریف

cropped-sharif-logo-png-transparent-2
۱۴۰۳/۰۵/۰۶

بازتاب فعالیت‌های تیم دیدئو شتابدهنده شریف در مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاید برای شما هم پیش آمده باشد هنگام جست و جوی یک مطلب به علت محدودیت یا عدم مطابقت با قوانین کشور به محتوایی دسترسی نداشته باشید اما این مشکل با یک ایده استارتاپی رفع شده است.

محققان دانشگاه صنعتی شریف گرد هم آمدند و در یک استارتاپ بستری را فراهم کردند تا کاربران بتوانند بین منابع ذخیره ویدئو داخلی و خارجی به محتوای مورد نظر خود دست یابند. محمد فزرانه پور مدیر این استارتاپ توضیح بیشتری درباره این موضوع ارائه داد و گفت: کاربران با ورود به سایت «دیدئو» این امکان را دارند محتوای ویدئویی مورد نظر خود را با سرچ از میان منابع مطرح دنیا پیدا کنند البته این فضا به گونه ای است که محتوای مورد نظر تایید قوانین کشور باشد.

فرزانه پور ادامه داد: فناوری هوش مصنوعی در این زمینه به کمک ما آمد و با این فناوری تشخیص محتوای مطابق قوانین کشور انجام می شود. سیستم هوش مصنوعی ویدئوها را مداوم بررسی می کند و درصدی از آنها که از نظر قوانین کشور دارای محتوای مجرمانه نیست برای مشاهده در سایت اضافه می کند. البته خود کاربران هم در این زمینه کمک زیادی کرده اند و از بازخورد آنها برای ارتقا استفاده شد. با این سرویس 30 میلیون ویدئو در ماه در اختیار کاربران قرار می گیرد.

وی همچنین گفت: این سرویس برای نخستین بار توسط تیم ما در ایران ایجاد شد و در خارج از کشور هم به علت عدم نیاز مورد مشابه آن وجود ندارد.

مجتمع خدمات فناوری شریف با هدف حمایت، گردهم آوری و هم افزایی میان واحدهای خدمات فناوری دی ماه سال 92 با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد. البته با توجه به تاثير آن در ترويج فرهنگ كسب و كار‌های دانش بنيان با حمايت صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فاز دوم آن نيز در دی ماه سال 1394 به بهره‌برداری رسيد.

 

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری