مجتمع فناوری دانشگاه صنعتی شریف

cropped-sharif-logo-png-transparent-2
۱۴۰۳/۰۲/۰۶

حضور هیأتی از دانشگاه های مختلف سوریه در دانشگاه شریف و بازدید از مجتمع خدمات فناوری


گسترش همکاری های آکادمیک دانشگاه صنعتی شریف با کشور سوریه

به گزارش روابط عمومی، در روز شنبه ۱۱ اسفندماه، هیأتی ۲۳ نفره از دانشگاه های مختلف کشور سوریه از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند. این هیأت متشکل از رؤسا، معاونین و اساتید دانشکده های برق، مکانیک، عمران، معماری و کامپیوتر دانشگاه های دمشق، سویدا، فرات، طرطوس، حماه، حلب، البعث و تشرین این کشور بود.
این هیأت ابتدا بازدیدی از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه شریف داشتند و از نزدیک با ظرفیت های دفاتر و مراکز این مجتمع آشنا شدند. پس از این بازدید جلسه ای در دفتر ریاست با حضور دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه، دکتر سیم چی، مدیر امور بین الملل، دکتر جاهد، مدیر اداره دانشجویان بین الملل، دکتر خلج، استاد دانشکده مهندسی برق، دکتر بهزادی پور، استاد دانشکده مهندسی مکانیک، دکتر الوانچی، استاد دانشکده مهندسی عمران و دکتر جلیلی، استاد دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه برگزار شد. در این جلسه طرفین در زمینه گسترش همکاری های آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه های سوری تبادل نظر کردند. به طور خاص جذب دانشجویان ممتاز سوری برای دوره های تحصیلات تکمیلی، تأسیس دوره های کوتاه مدت تبادل استاد و دانشجو و تعریف پروژه های مشترک در حوزه های مورد علاقه طرفین از جمله حوزه های مورد بحث طرفین در این جلسه بود.
بعد از این جلسه نیز اساتید مهمان از دانشگاه های سوریه فراخور حوزه های تخصصی شان از آزمایشگاه ها و تأسیسات پژوهشی دانشکده های برق، کامپیوتر، عمران و مکانیک بازدید کردند.
شایان ذکر است که گسترش همکاری های آموزشی و پژوهشی با کشورهای منطقه در قالب جذب دانشجوی خارجی و همچنین پروژه های مشترک روی مسائل مشترک منطقه مانند آب و محیط زیست از اولویت های همکاری های بین المللی شریف است.

منبع: روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف